Pages

2010. december 15., szerda

Kona Stinky - Most akkor mivan??..

Ő róla lenne szó. Egy Kona Stinky Deluxe. Manapság annyi mindent hallani a Kona-ról, hogy érdemesnek láttam kicsit utána olvasni a neten. Ezenfelül a saját véleményemet is meg fogom osztani, de azt majd később.. Elsőként is. Miért vesz az ember freeride bicót? Nem. Nem azért hogy menőzzőn vele a játszótéren. Nem mondom hogy mindenkinek 5-méteres letöréseket kell ugrálni, de a pesti dombságba igen is el lehet menni. Na most emberünk vesz egy Kona Stinkyt, egyrészt mert minden webshopban ez szúrja ki a szemét, másrészt meg felmegy a tesztoldalakra, ahol Józsika szidja a többi bicót, mondván Kona kell (mert az jó drága, csak ezt nem írja oda más ok a Kona vásárlás ajánlásra nincsen.. ). Aztán két hónap múlva kiderül, hogy Józsika egy Tescobike-ot hajt, és a Kona az álma, Mucsaröcsögéről. De mit van mit tenni, barátunk büszkén nézegeti Marzocchi rcv66-os telóját, és el van ájulva az olasz technikától, ami 300.000 ft durván. Azt senkisem mondta meg neki, hogy az összes Marzocchiba SrSontur alkatrészek vannak. Félre értés ne essék, nekem is Marzom van, szeretem is, na meg a RockShox valószínüleg Rst-vel van tele, de szóval ez a 300.000 ft valójában megáll sokatmondok 70 ezerből. Vicces nem?. Mindegy, jól néz ki, nagy erős, meg elvileg jól is működik. Barátunk tovább megy a vázra. Hát a Kona. Fogalma sincs róla mik azok a számok rajta, ugyanis ügyvédnek készül, nem pedig fémmunkásnak, de azért jól néz ki. És a geometria. Manapság annak a váznak van jó geo-ja, ameikre a kritika azt mondja, hogy igen eeeez... Pajtásunk utána megnézi a hajtást. Fu dejó váltó mely akármelyik másik bicón megtalálható. Két brutál kerék, de mivel Pityukának a Demo-ba dee-max van, ezért az ebben lévő kerekek nem is menők. Nem igaz. Jó kerekek vannak benne, de akinek nem tetszik kicserélni. Aztán Pajtásunk keresi az első váltót, de nem találja. Nem érti. Majd felcsapja a hogyan használjuk Kona-nkat kézikönyvet, és megérti, hogyan is működik a Truvativ Hammerschmidt, melyet direkt hagytam a felsorolás végére.. Ugyanis ez az a dolog, amit el tudnék képzelni a bicómon, viszont 200.000 forintos ára kissé visszatart. Működéséhez viszont kétség sem fér, lánc nem esik le, pontos váltás, gyorsaság. Haverunk boldog. Fel is ül a biciklire, a marzo Rocco tag mindent kimozog alatta, talán az nem Srsontur még belül.. Barátunk kikanyarodik a ház elől, és elmegy a mekibe, ahol csak sajtburgert tud enni, ugyanis most fizetett 1 millát a bicóért. Körülbelül ez az internetes magyar média véleménye. Hogy jóó a bicóó, sokat lehet állítani, csak drága, dehát minden menő cucc megvan rajta. Meghát a Kona az Isten. És hát a minőséget meg kell fizetni.
Ez így mind szép és jó igaz ? Mennétek is Konát venni ? Na akkor én elmondanám a saját álláspontomat.
Szerény véleményem szerint, mi magyarok Kona elfogultságban szenvedünk.  Szeretünk Kona-t venni, mert az drágább mint az UFM Freddy, ja és ugye nekünk Truva Hammerschmidt hajtásunk van. Na szerintem ez az egyetlen és az utolsó pont ahol különböznek tech-ben a bicók. Csak ha veszek a fullos Freddyre ami 500.000 volt még 200.000 -ért Truva Hammerschmidtet, akkor 700.000-nél járok nem egy Millánál. Elgondolkodtató nem ?.. Rendszeres olvasója vagyok a Freeride magazinnak. Hát srácok. Sok bicóval találkoztam már benne, de Stinkyvel, meg Stabbal még nem. Nyilván elmond valamit nem ? Természetesen ismerik külföldön is a Konát. Csak éppen nem az az isten, mint nálunk, hanem a bicózás onnan indul. Félre értés ne essék, én nem akarom bemocskolni a Kona-t. Biztosan jó bicók, de ennyi pénzért valami sokkal ütősebbet is vehetünk. Azt a kiszereltséget amit ezen Stinkyn látunk a YJ Industries 1700 euróért adja. Számoljátok plusszba rá a Hammerschmidtet. Ismét 700.000 ezer forintra jövök ki. Vagy rosszul számolok ??.. Nem. Ez a való igazság. Kedves magyarok. Rocky Mountain. Santacruz. Norco. Scott. Bionicon. KTM. Trek. Mongoose. Hallottatok már ezekről a márkákról ? Igen., a csúcsmodellek 2 millió forintnál keződnek, mondja Pistike. Csak pistike nem vágja, hogy egy SantaCruz Carbon v10 nem ugyan azt tudja mint egy Kona Stinky. Viszont egy Stinkynek megfelelő gépet majdnem mindenhol megkap az ember 700.000 ft-ból . Na?.. Hiszünk még pistikének, aki szipmlán buta, mert azt hiszi ő a menő, közben fogalma sincs semmiről ? .. De még egyszer. Félre értés ne essék. Aki szerelmes lesz a Stinkybe hát vigye, szétesni valószínüleg nem fog alatta. Aki viszont nem szerelmes belé, csak a haverok hallatán ezt képzeli menőnek, az nézzen jobban körül a piacon. Nem kell feltétlenül magyar webshopból vásárolni, ahol csak Kona meg UMF van. Elmehetünk osztrák barátainkhoz, és elképesztő bicókat vehetünk. Olykor jobb kiszereléssel mint Konapapa. Nyiljunk ki. Nem kell minden sarkon egyeduralomnak lennie. Barátunk az idő folyamával pedig rájön, hogy a Stinky inkább azok gépe, akik csak menőzni akarnak a játszin, és apától kikönyörögték a bicót. Ő meg dolgozott másfél évig. Wc-t pucolt stb, és vehetett volna valami sokkal jobbat is..vagy ugyan ezt, csak olcsóbban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése